Ja se si agjërimi ju zgjat jetën!

Nga Altin Joka

Ushqimi i rregullt prish një proces kritik që ju mban gjallë.
Agjërimi ka parë një shpërthim të kërkimit shkencor në vitet e fundit. Dhe
provat kanë arritur në një përfundim të qëndrueshëm: të hash sa herë që
ndihesh i uritur – duke ngrënë mish herë pas here – shkurton jetëgjatësinë.
Trupat tanë janë ndërtuar për periudha urie. Romakët hanin një herë në ditë,
dhe paraardhësit tanë gjuetarë-mbledhës mbetën me ditë pa ushqim. Në fakt, protokolli “tre vakte në ditë” është relativisht i ri në historinë tonë: duke filluar nga shekulli i nëntëmbëdhjetë me revolucionin industrial.
Sa herë që hani, trupi juaj prodhon insulinë. Nëse hani shpesh, pankreasi juaj vazhdon të lëshojë insulinë në trupin tuaj edhe kur flini (tretja kërkon 7 deri në 12 orë për të përfunduar). Kur nivelet tuaja të insulinës janë gjithmonë të larta, ju prishni një proces të njohur si autofagji.
Autofagjia është procesi me të cilin trupi juaj shpëton nga mbeturinat e tij.
Mendoni për trupin tuaj si një lagje dhe autofagjinë si një kompani të
depozitimit të mbeturinave.

Pa asgjësimin e mbeturinave, i gjithë komuniteti do të mbytet në papastërti. I njëjti parim vlen edhe për trupin. Pa autofagji, ju nuk do të shpëtoni nga mbetjet tuaja toksike: është një nga proceset më vitale të trupit.

Agjerimi


Heronjtë pas autofagjisë quhen lizozome. Këto qeliza lokalizojnë mbetjet e trupit, i zbërthejnë ato në aminoacide (blloqet ndërtuese të ADN-së, ARN-së dhe proteinave), më pas përdorin këto blloqe ndërtimi për të krijuar qeliza të reja ose për të siguruar energji për organet.

Në këtë proces, ju do të korrni shumë përfitime shëndetësore:
Ju ulni rrezikun e kancerit. Kjo për shkak se autofagjia parandalon
grumbullimin e toksinave në qelizat e dëmtuara dhe grumbullimin e qelizave
të infektuara.
Jeni më të mbrojtur nga problemet e shëndetit mendor. Autofagjia ndihmon në riciklimin e qelizave të dëmtuara të trurit për të krijuar neurone të reja dhe për të forcuar ato ekzistuese.
Autofagjia gjithashtu prish akumulimin e prioneve, një proteinë jonormale që
shkakton sëmundje neurodegjenerative, si Alzheimeri, Parkinson, sëmundja e Huntingtonit dhe epilepsia.
Dhe për shkak se rigjeneron qelizat e vjetra, autofagjia ju ndihmon të jetoni
më gjatë. Nëse konsumoni meze të lehtë çdo dy orë, nuk po lejoni që autofagjia të vazhdojë të gjithë rrugën e saj. Si rezultat, mbetjet toksike vazhdojnë të grumbullohen në qelizat tuaja. Kur kjo ndodh, sistemi juaj imunitar dobësohet, gjumi juaj është i ndërprerë dhe aftësitë tuaja njohëse (kujtesa dhe fokusi) përkeqësohen. Eshtë e panevojshme të thuhet se rreziku i diabetit, kancerit, presionit të lartë të gjakut dhe sëmundjeve neurodegjenerative rritet në qiell.
Autofagjia fillon kur nivelet e glukozës dhe insulinës bien ndjeshëm dhe kur
trupi juaj tret gjithçka që keni ngrënë. Kjo është arsyeja pse koha minimale e
agjërimit prej 14 deri në 16 orë është thelbësore. Vetëm atëherë trupi juaj
fillon të prodhojë energji nga të gjitha mbeturinat e disponueshme në organe të ndryshme si stomaku, mëlçia, zorrët,veshkat dhe mushkëritë.
Ka disa mënyra për të filluar një zakon të agjërimit. Mënyra më e lehtë (dhe
miqësore për fillestarët) është të anashkaloni vaktet. Nëse jeni mësuar të hani tre vakte në ditë, ndoshta mund të anashkaloni drekën dhe të hani vetëm mëngjes dhe darkë.
Një tjetër teknikë miqësore për fillestarët është përplasja e kalorive. Hani rregullisht një ditë dhe kufizoni marrjen e ushqimit të nesërmen. Për
shembull, nëse marrja e ushqimit tuaj është 2000 kcal në një ditë të zakonshme, zvogëlojeni atë në 500 kcal ditën tjetër.
Pasi të keni bërë zakon të anashkaloni vaktet, mund të kaloni në një agjërim më rigoroz për të promovuar autofagjinë.
Një nga këto mënyra më të mira për të praktikuar agjërimin me ndërprerje
është sistemi 16/8. Për shembull, ju hani mes mesditës dhe 20:00, pastaj
agjëroni deri të nesërmen në mesditë. Përsëriteni. Një metodë e ngjashme
është sistemi 14/10. Një shembull do të ishte të hani nga ora 8 e mëngjesit
deri në 6 pasdite, pastaj të agjëroni deri të nesërmen në orën 8 të mëngjesit.
Përsëriteni.
I kalituri më shpejt do të zgjedhë një agjërim 24-orësh një herë në javë. Për
shembull, ata do të hanë në 7 të mëngjesit, pastaj do të agjërojnë deri në 7 të mëngjesit të ditës tjetër. Megjithëse nuk është i përshtatshëm për fillestarët, procesi i autofagjisë ka të ngjarë të arrijë kulmin brenda një agjërimi 24 orësh.
Shihni se cila metodë ju përshtatet më së miri. Çelësi është të filloni ngadalë
dhe të qëndroni të qëndrueshëm. Disa njerëz agjërojnë 16 ose 14 orë sa më
afër gjumit. Meqenëse gjumi në shumicën e atyre orëve e bën agjërimin më pak sfidues. Madje mund të shkarkoni disa mjete të shkëlqyera (të tilla si aplikacione celulare) për t’ju ndihmuar të praktikoni teknikën e agjërimit me të cilën jeni më rehat.
Çfarëdo që të vendosni, konsultohuni me nje nutricionist dhe mjekun tuaj
përpara se të filloni një zakon të agjërimit. Gjithashtu, sigurohuni që ta prishni agjërimin me ushqime të pasura me lëndë ushqyese: perime, fruta, proteina cilësore (mish pa dhjamë, peshk) dhe yndyrna të shëndetshme. Në këtë mënyrë, trupi juaj do të rimbushet me të gjitha lëndët ushqyese që i nevojiten.
Mos humbisni kurrë këtë lloj agjërimi pa e provuar për një shëndet të plotë dhe një jete më energjike e me më pak sëmundje.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: