Çfarë ka të bëjë prerja e perimeve me luftën kundër kancerit

Hulumtimi mbi rolin e myrosinazës, sulforafanit dhe perimeve kryqëzuese në
parandalimin e kancerit dhe këshilla për konsum praktik
Ndër format më të zakonshme dhe më të parandalueshme të kancerit në mbarë
botën janë kanceret e tretjes (p.sh. kanceri i stomakut, pankreasit, zorrës së
trashë dhe ezofagut) si dhe kanceri i gjirit dhe i prostatës.
Megjithatë, jo ndryshe nga shkaqet e tjera kryesore të vdekjes, vetëm një
përqindje e vogël e kancereve mund t’i atribuohet faktorëve thjesht gjenetikë. Në
fakt, hulumtimi sugjeron se ekspozimi më i madh i një individi ndaj
kancerogjenëve – çdo substancë, radionuklid ose rrezatim që promovon
kancerogjenezën, formimin e kancerit – mund të jetë nëpërmjet dietës .
“Fitimi i vërtetë i luftës kundër kancerit kërkon përgjegjësi individuale për
zgjedhjet tona ushqimore; Për sa kohë që presim zbulimin e ardhshëm
farmaceutik ose mrekullinë e inxhinierisë gjenetike për të na shpëtuar, ne nuk do
të përdorim fuqinë e konsiderueshme që posedojmë tashmë për t’i dhënë fund
kësaj fatkeqësie.”
T. Colin Campbell

perime&prerja e tyre


Edhe pse shumë kërkime ushqyese janë përqendruar në ushqimet që duhen
shmangur – mendoni për bulmetin, mishin e kuq dhe të përpunuar – ekziston një
nevojë e barabartë, por e kundërt që ne të marrim parasysh ushqimet e
rëndësishme që duhet të hamë më shumë dhe pse.
Ky artikull thekson rolin e rëndësishëm të një përbërësi të njohur si sulforafani në
aftësinë e tij për të luftuar dhe parandaluar kancerin, por një paralajmërim i
drejtë: shkenca e të ushqyerit pas këtyre perimeve thjesht mund t’ju lërë
mendjen.
Reaksionet kimike kryqëzuese
Ju mund ose nuk mund të keni dëgjuar termin ‘cruciferous’ duke u përdorur më
parë kur flisni për lloje specifike të perimeve. Bimët që i përkasin familjes së
bimëve të mustardës dhe grupit Cruciferae – siç përmendet shkencërisht –
përfshijnë, por pa u kufizuar në, ushqime të tilla si lulelakra, brokoli, lakrat e
Brukselit, lakra, lakra jeshile, zarzavate, rukola..
Ajo që e bën këtë kategori të veçantë ushqimesh kaq të veçantë, është prania e
një enzime të njohur si myrosinase e cila ka aftësinë unike për të transformuar
glukozinolatet e pranishme në të gjitha perimet krucifere në një përbërës të
fuqishëm që lufton sëmundjet, sulforafan.
Një pyetje e thjeshtë në bazën e të dhënave PubMed.gov për termat
“sulforaphane” dhe “kancer” kthen mbi 700 artikuj të ndryshëm të hulumtimit të
rishikuar nga kolegët që implikojnë përbërjen në fjalë si një antagonist të njohur
të kancerit .
Këto efekte kundër kancerit mendohet se ndodhin si rezultat i proceseve të
shumta, të tilla si shtypja e përgjigjes inflamatore, mbështetja e apoptozës (vdekja
e programuar e qelizave) dhe modulimi i histoneve, që e bëjnë vlerën ushqyese të
këtyre perimeve afërsisht me një superushqim siç mund të merret .
Përveç trajtimit dhe parandalimit të rritjes së kancereve të ndryshme, ky përbërës
aktiv në të gjitha perimet krucifere është gjithashtu përgjegjës për mbrojtjen e
trurit tonë, ruajtjen e shikimit dhe na mbron nga radikalet e lira dhe produktet e
tjera të rrezikshme të mjedisit tonë të përditshëm .
Tani, megjithëse ky informacion trajton mirë rëndësinë e përfshirjes së perimeve
krucifere në pjatën tonë çdo ditë, ai vështirë se gërvisht sipërfaqen e gjërave
vërtet magjepsëse. Mbi të gjitha, çfarë lidhje ka prerja e perimeve me luftimin e
kancerit?
Le të futemi në shkencë.
Një enigmë e prerjes
Kur ndonjë perime krucifere copëtohet, grimcohet, copëtohet ose përtypet, ajo
liron të dyja myrosinazën, si dhe përbërësit e glukozinolatit, të cilat më pas
kombinohen për të bërë sulforafan. Ky reaksion kimik është pikërisht ai që
prodhon ndjesinë e lehtë të djegies që ne e lidhim me disa ushqime të familjes së
mustardës. Është ajo që i jep kafshimit të brokolit të papërpunuar dhe ajo që e
bën mustardën pikante.
Megjithatë, në mënyrë që enzima myrosinase të bëjë magjinë e saj, së pari duhet
t’i jepet shansi. Në përgjithësi, myrosinase mund të marrë deri në 45 minuta pasi
të lirohet për herë të parë (duke prerë ose copëtuar perimet tuaja..për t’u
shndërruar me sukses në sulforafan që lufton sëmundjet.
Çështja tjetër këtu është se myrosinase është shumë e ndjeshme ndaj nxehtësisë.
Një nga mënyrat më të shpejta për të parandaluar shfaqjen e çdo formimi të
sulforafanit është të transferoni menjëherë perimet tuaja të copëtuara krucifere
në një furrë të nxehtë ose në një tenxhere me ujë të valë – një praktikë që
mendoj se është e drejtë të supozohet se është goxha rutinë për shumicën prej
nesh.
Interesante, një zgjidhje për këtë çështje qëndron në faktin se sulforafani nuk
është i ndjeshëm ndaj nxehtësisë. Çfarë do të thotë kjo, është se për sa kohë që ju
jeni të lumtur të planifikoni përpara dhe të prisni perimet tuaja krucifere 45
minuta përpara se t’i gatuani, ato do të kenë më shumë se kohë të mjaftueshme
për të punuar magjinë e tyre enzimatike, duke ruajtur kështu të njëjtin efikasitet
në luftimin e kancerit. si kur konsumohen të papërpunuara.
Në këtë kuptim, ju ose mund t’i përmbaheni ekskluzivisht të ngrënit të perimeve
krucifere të papërpunuara – dhe jini të sigurt se myrosinase do të vazhdojë të
prodhojë sulforaphane edhe pasi të keni përtypur dhe gëlltitur perimet tuaja –
ose, mund të copëtoni lulelakrën, lakrën dhe lakër jeshile 45 minuta përpara.
Në përgjithësi, duket mjaft e drejtpërdrejtë. Përfitimet e ngrënies së rregullt të
ushqimeve të pasura me sulforafan tejkalojnë në mënyrë drastike shqetësimin e
lënies së perimeve tuaja të copëtuara në banak për pjesën më të mirë të një ore.
Duke qenë një anëtar i së njëjtës familje bimore, farat e mustardës dhe mustardës
ofrojnë një zgjidhje të zgjuar për problemin e formimit të sulforafanit.
Kur farat e sinapit shtypen, ato lëshojnë myrosinase, ashtu si homologët e tyre të
shijshëm të kryqëzuar. Një hap vendimtar në procesin e prodhimit të mustardës
është të sigurohet që farat të mos nxehen shumë nga fërkimi i bluarjes së tyre,
pasi kjo do të vriste të gjithë aktivitetin e myrosinazës dhe më pas do të
shkatërronte aromën pikante të mustardës që ne njohim dhe duam.
Kështu, për shkak se vetë farat e sinapit nuk janë ekspozuar ndaj ndonjë
nxehtësie, ato mund të bluhen dhe të spërkaten mbi ushqime të tjera në mënyrë
që të fillojë procesi i formimit të sulforafanit pikërisht aty ku ka mbetur.
E shihni, duke shtuar vetëm gjysmë luge çaji pluhur mustardë në një pjatë me
perime kryqëzuese, ju kaloni automatikisht nevojën për të pritur 45 minuta pasi
të keni copëtuar perimet tuaja – dhe do të merrni të njëjtat përfitime nga ngrënia
e tyre të papërpunuara.
Hulumtimet zbuluan se përdorimi i këtij truku të thjeshtë mund – më së shumti –
të katërfishojë biodisponibilitetin e sulforafanit në disa perime kryqëzuese, pa
kohë përgatitore.
Nëse keni nevojë ndonjëherë për një arsye tjetër për të ngrënë perimet tuaja, le
të jetë shkenca qesharake dhe komplekse e sulforafanit. Kush e dinte se prerja e
perimeve dhe (pothuajse) mund t’ju ndihmojë të luftoni kancerin?

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: